- UL. MIESZKA I 80, 71-011 SZCZECIN
dnamiczna wymiana oleju
dnamiczna wymiana oleju w skrzyniach automatycznych
Nowoczesne automatyczne skrzynie biegów to bardzo skomplikowane i precyzyjne urządzenia, wymagające specjalistycznej obsługi. Z przyjemnością informujemy, że dzięki współpracy z firmą Liqui Moly wprowadziliśmy do oferty nową usługę – dynamiczną wymianę oleju w skrzyni automatycznej.
Dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów (ASB) umożliwia wymianę CAŁEGO oleju w układzie. Przy wymianie metodami tradycyjnymi (grawitacyjnie) wymieniane jest zaledwie 40-60% płynów. Reszta pozostaje w przewodach, sterowniku, konwerterze. Tak naprawdę wymiana tradycyjna to rozmieszanie nowego oleju w starym.
Olej w ASB pracuje w bardzo ciężkich warunkach. Oprócz smarowania mechanizmów odprowadza ciepło i chłodzi skrzynię biegów. Takie wykorzystanie powoduje jego degenerację i utratę własności. Na dodatek przepompowywany jest bardzo cienkimi kanalikami. Utrata właściwości oleju objawia się pogorszeniem sposobu pracy skrzyni biegów (szarpanie, opóźnienia przy przełączaniu biegów, hałas). Lekceważenie tych objawów doprowadzi do nieuchronnej i czasem bardzo kosztownej awarii. Nikt nie ma wątpliwości, że trzeba wymieniać olej w silniku. Podobnie jest w przypadku ASB.
- +48 513 387 387
Klienci często pytają: „Słyszałem, że w niektórych automatycznych skrzyniach biegów oleju się nie wymienia. Czy to prawda?”
Odpowiadamy z całą stanowczością: NIE! Dlaczego?
Nikt nie ma wątpliwości co do zasadności wymiany oleju w silniku. Skrzynia biegów przenosi na koła wygenerowaną przez silnik moc. Obciążenia pomiędzy elementami są ogromne, w związku z tym, jakość środka smarnego ma kapitalne znaczenie. Dzięki specjalistycznemu sprzętowi i środkom Liqui Moly jesteśmy w stanie wyczyścić cały układ olejowy i kanały skrzyni biegów. Urządzenie zostaje wypłukane ze starego płynu i osadów, następnie uzupełnione nowym olejem o specyfikacji jaką przewidział producent. Polecamy stosowanie oryginalnych środków smarnych (lub zastąpienie ich produktami porównywalnej jakości). Następnie wymieniamy w ASB filtr. Dzięki temu skrzynia biegów znów zaczyna pracować w warunkach fabrycznych. Taki sposób wymiany oleju zapewnia natychmiastowy, bardzo odczuwalny wzrost płynności działania i komfortu przełączania. Skrzynia przestaje szarpać, biegi zmieniają się cicho, bez zbędnych opóźnień. Oczywiście takie efekty odczuwalne są w skrzyniach, które nie są już uszkodzone.